Het einde van de privacy

Auteur: Adjiedj Bakas

Het einde van de privacyEen fascinerend boek over Megatrends, E-business, Internetveiligheid en Digitale Identiteit met een voorwoord van Jeanine Hennis-Plasschaert.

Geleidelijk aan zien we een samenvloeien van de wereld van het internet met de fysieke wereld. Zo ontstaan bricks & clicks (een fysieke winkel + een webwinkel), nieuwe vormen van bankieren (vroeger gingen we eens per week gemiddeld naar de bank, nu nog eens in de 7 jaar!), maar ook een toename van de criminaliteit (nu al 50% van de totale criminaliteit).
Veel administratieve banen zullen overbodig worden, cloud computing zal enorm groeien en door datakoppelingen ontvangt de consument precies die producten en diensten die bij zijn leefstijl en consumptiepatroon passen.
Dit leidt allemaal tot het einde van de privacy van de consument.
Bedrijven krijgen in de nabije toekomst meer kennis dan ooit over andere bedrijven en over consumenten en ook de staat en justitie beschikken straks over vergaande informatie over burgers en bedrijven.
Verdienmodellen van Google, Facebook en Twitter hebben het ondernemerschap de afgelopen jaren veranderd. Maar dat was nog kinderspel in vergelijking met wat er nu aan komt. De komende jaren zal de digitale revolutie tot volle wasdom komen en de business modellen van menig ondernemer zullen het leven van menig individu veranderen.

Als u wilt weten wat de gevolgen voor uw privé leven en voor uw onderneming zijn, dan moet u dit boek van Bakas beslist lezen.

Het einde van de PRIVACY is een prachtig vormgegeven boek van meer dan 370 pagina’s, met uniek fotomateriaal, talloze quotes (o.a. van Shakira, Steve Jobs, Richard Branson, Brad Pritt, Tom Cruise, Jennifer Lopez, David Beckham, Bill Clinton, Meryll Streep) en tot slot een overzicht van De Toekomst van Privacy in 12 punten.

Veel leesplezier,
Albert de Booij

“We make a living by what we earn, we make a life by what we give”
-Winston Churchill-