IJspret

Het nieuwe jaar 2012 biedt nieuwe kansen, zeker voor echte ondernemers, ook als het net niet tot een Elfstedentocht is gekomen. Wat waren we er dichtbij dit keer.

De Kennissenclub is het nieuwe jaar 2012, net een beetje ontdooid, van start gegaan met een super nieuwjaarsparty op Valentijnsdag bij het Las Palmas van Herman den Blijker.
Een fantastische warme avond mede door de participatie van Willem Reimers, de vele voorbereidingen van Joye Schuller en natuurlijk het fantastische team van Las Palsmas. Met circa 225 leden, introducé’s en partners was het een mooie en goed bezochte avond. Lekker zo’n begin met topkok Herman, lekker gegeten ook!

Het team van de Kennissenclub heeft er “zin an”! We gaan er met elkaar een bruisend spraakmakend en smaakmakend jaar van maken. Een jaar waar de Kennissenclub haar missie als businessplatform van ondernemers gaat waarmaken als plaats waar echte kennis kan worden uitgewisseld en waar echte zakelijke relaties op basis van vertrouwen kunnen groeien.
Het programma van 2012 biedt mooie aanknopingspunten om in diverse sectoren van het bedrijfsleven uw kennis te verrijken en uw horizon te verbreden.
En dat is nodig ook nu de overheid sterk moet bezuinigen en geen trekker meer kan zijn voor de Nederlandse economie. Het ondernemerschap wordt steeds belangrijker. Ondernemerschap in een sterk globaliserende en competitieve wereld betekent vernieuwen, koploper zijn in de branche waar het bedrijf nu actief is en visionair in waar het bedrijf in de toekomst actief zou moeten zijn. Permanent in verandering en permanent experimenteren en vernieuwen in technieken, in producten, in business modellen en in markten. Ga er maar lekker aanstaan zou je zeggen want de onzekerheid in de wereldeconomie en de economie in Europa in het bijzonder is alleen maar toegenomen. De financiële crisis in de bankensector heeft geleidt tot een vertrouwenscrisis in de overheidssector en een vertrouwenscrisis bij consumenten en ondernemers in de reële economie. En u weet als geen ander dat vertrouwen, vertrouwen in zakenpartners, vertrouwen in bankiers, vertrouwen in zakelijke dienstverleners, vertrouwen in andere bedrijven en vertrouwen in het inkomen in de toekomst voor bedrijven en consumenten cruciaal is voor het goed functioneren van een gezonde economie. Juist Nederland en juist de Nederlandse ondernemers kunnen door hun internationale oriëntatie en flexibiliteit die uitdaging aan zeker als het delen van informatie en kennis leidt tot die permanente vernieuwing. Bij de Kennissenclub bent u aan het goede adres, lees het verslag van de eerste ” clubsourcing” van 10 februari 2012, dat smaakt naar meer.
Ongeacht de vrieskou en ondanks het vroege uur waren de geesten al snel warm gedraaid en stroomden de ideeën over tafel. Ja, er is altijd meer kennis buiten het bedrijf beschikbaar dan er binnen en door kennis te delen kunnen er zakelijke contacten worden vermenigvuldigd. David Heijkoop, de deelnemende ondernemingen, Marleen de Wilde en de inbreng van TNO.

Het zijn wel mooie uitersten, hoog zomer in Chili, echt winter in Nederland, volgende week naar India voor de haven van Rotterdam en daarna weer sneeuwpret in Zwitserland. Zo wordt het leven een groot feest, met wel een beetje werk tussendoor. De volgende bijeenkomst duiken we de diepte in bij clublid Martijn Schouten bij IHC in Kinderdijk en gaan we de toekomst van Jules Verne naar ons toehalen.
Na de “Sky is not the Limit” van Sir Richard Branson ontdekken we de allerdiepste geheimen van onze planeet.
Ik zie u graag allemaal weer op 15 maart a.s. bij IHC in Kinderdijk, mis het niet!
IJs en weder dienende natuurlijk.

Vriendelijke groet, namens het KC-Team,

Wim van Sluis
Algemeen Directeur